lördag 7 april 2012

Påsk jävlarimig

Hemmapremiär där sydlänningarna satte påskanubben och äggamauden i halsen! Det gjorde för övrigt jag också, "overkligt" skrev Östberg alldeles nyss på twitter. Ingen bajs, Sherlock! Det var rena rama Sirius-hysterin (8-0, ni minns), fast en division högre upp, bokstavligt talat. SVT rapporterar förstås bara från förlorarperspektivet, men det visste vi ju alla från början att de skulle.

Nej, nu känns det finfint, precis som i gamla goda dagar (förra säsongen fram tom sluttampen) när vi kunde mumsa i oss vilket "storlag" som helst. Och på tal om användandet av citationstecken, se vad jag råkade på promenerandes mot Rambergsvallen.


Är det någon mer än jag som utläser detta som: Gästande supporters så kallade klack. Uppenbarligen fungerade psykningen, jag hörde inte de himla blå supportrarna en enda gång. Det kan också ha berott på att jag stod i gulsvarta hörnet förstås, då hörde man inte så mycket annat än just oss. Jag har ett ljudklipp som bevis, men det tycks som om man inte kan tanka upp ljud på blogger. Ni får föreställa er.

Måste för övrigt haussa för en fantastiskt matchlive från de skånska breddgraderna. All heder åt att skribenten inte bara slutade rapportera, och att han faktiskt fortsatte ha stort hjärta och humor in i det sista.

Inga kommentarer: